Speedzone

A hullámokat törve Gianni Agnelli egyedi motorcsónakjával, a G. Cinquantával
Az 'Delta' hajótestjei, Raymond Hunt forradalmi Deep-V hajótestjeinek fejlődéséből, különösen keresettek voltak

Az fedélzeti szerelő beindítja a négy BPM V-8 Vulcano motort, és a káoszba fulladó moraj, ami kitör és beburkolja a nápolyi kikötő e forgalmas sarkát, emlékeztet a Goodwood Revival RAC TT ünnepségének kezdetére, amikor a végtelennek tűnő sorban a dörgő AC Cobra hagyja el az összeszerelési területet a rajtvonal felé.

a_hullamokat_torve_gianni_agnelli_egyedi_motorcsonakjaval_a_g_cinquantaval.png

„G. Cinquanta”. Az RM Sotheby’s előre megadta nekem a jacht nevét és egy kis háttértörténetét - hogy azt Renato 'Sonny' Levi tervezte és építette 1967-ben a híres Fiat-patriárka, Gianni Agnelli számára....

Biztosan nem arra számítottam, hogy szótlanul maradok, amikor a 37 láb hosszú kishajó megérkezett a kikötőbe, és gondosan leengedték a vízbe. Egyszerűen el sem hinnéd, hogy ez a hajó több mint 50 éves, annyira kiváló ítélettel bírt a tervezője minden esztétikai szempontban, a gyönyörű elliptikus bordázott mahagóni oldalaktól a kis kabinbejáratot körülvevő finom teakfa peremig.

Miután Olaszországban telepedett le a nyereséges háború utáni gazdasági fellendülés éveiben, a pakisztáni származású Sonny Levi azok a férfiak között volt, akikhez a gazdag playboyok fordultak, hogy szép, gyors és innovatív jachtokat vásároljanak, amelyek valóban túllépték a korukat.

Természetesen Levi felkeltette az ország vezető iparosának, Gianni Agnellinek a figyelmét, aki karizmatikus playboyként volt híres, aki a vitorlázás iránti szeretete mellett kifinomult öltözködéséről, a finom művészetek iránti érzékéről és a nőkkel való könnyed kapcsolatáról ismert.

A hatalmas tudás összegzése volt Levi részéről, aki főleg magas teljesítményű tengeri versenyhajókat épített (köztük kettőt is L’Avvocatónak), a viszonylag luxus G. Cinquanta vitathatatlanul az ő legnemesebb alkotása volt.

a_hullamokat_torve_gianni_agnelli_egyedi_motorcsonakjaval_a_g_cinquantaval_1.png

A G. Cinquanta-t Agnelli számára kezdetektől fogva egy 'gyors ingázónak' szánták, olyan hajónak, amelynek a pulzusnövelő teljesítménye és elegáns megjelenése versenyzővel keveredik, növelt kényelmet, biztonságot és minden időjárási használhatóságot nyújtva.

Egy szórakoztató kishajó, amellyel könnyedén átsuhanni Cap d’Antibesből St. Tropez-be vagy San Remóba ebédelni az aktuális csajával.

Négy 8,0 literes BPM V-8 Vulcano motorral, amelyek mindegyike 320 lóerős teljesítményt adott, dolgoztak. Ezeket két alaposan szigetelt motorháztetőben osztották el az elő- és hátsó prominens központi pilótafülkében, amelyet Agnelli régi barátja, Sergio Pininfarina tervezett.

A hajó átvitele ügyesen négy független hajtómű, tengely és csavarrendszer segítségével történt, ami azt jelentette, hogy a biztonságos, kényelmes utazási sebességet 25 csomóban két, a négy motorból lehetett fenntartani, míg a végső két tolókar további sebességet, akár 50 csomót is biztosított.

Amikor elindultunk az nyílt víz felé, én is a fedélzeten voltam. Amit észreveszek, az az, hogy mennyire hasonlít a G. Cinquanta egy sportautóra - gyorsul, mint egy megégetett macska, és a lassítás sem kevésbé lenyűgöző. Levi fa és epoxigyanta felhasználásával követte Colin Chapman „a könnyűség a legjobb” tanácsát, és ez érződik. 

Sportos mégis elegáns, pontosan úgy, mint az eredeti tulajdonosa - így néz ki a G. Cinquanta a követési hajóról, amelybe most már átszálltam. Látni a gyönyörű jachtot sebességgel száguldva az nyílt vízen, kísérve azt a lelkesítő, szakálas 1280 lóerős zenei aláfestéssel, és hosszú, hegyes orrát lenyűgöző ügyességgel tartva, olyan élmény, amit soha nem fogok elfelejteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://speedzone.blog.hu/api/trackback/id/tr8418409159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Elrejtés
süti beállítások módosítása