Az Audi 80-as modellje rendkívül érdekes és fontos a márka történetében, mivel a 100-as modell alatti, akkoriban legkisebb típus volt.
Az "Audi 80" elnevezés már korábban is megjelent a német gyártó kínálatában, hiszen a hatvanas évek közepétől gyártott F103 változatait teljesítményük alapján nevezték el. Így a 80 lóerős kivitel viselte az Audi 80 nevet.
Önálló modell azonban csak később lett belőle. 1972-ben kezdték a forgalmazását, bár hivatalosan csak az 1973-as Genfi Autószalonon mutatták be.
Az új fejlesztésű, korszerűbb motorok takarékosabbak voltak az előzőeknél, így az olajárrobbanás után is jól fogyott a modell a kis tömegének köszönhetően.
Az Audi 80 jelentőségét jól mutatja, hogy az EA827-es motorcsaládhoz tartozó 1,3-as és 1,5-ös négyhengereseket később az első generációs Volkswagen Passat is megkapta.
Ez a modell olyan közel állt az Audihoz műszakilag, hogy kis változtatásokkal akár a 80-as ferdehátú változatának is tekinthetnénk. Később az 1,6-os motorral is bővült a kínálat. Az EA827-es blokkot használták az első VW-dízelek és a legendás öthengeresek fejlesztéséhez is.
Az utódmodell bemutatására 1978-ig kellett várni, amikor is megjelent a B2-es Audi 80, majd a B3 és B4 után a sorozatot átnevezték A4-re.
A B1-es széria, amely az "Év Autója" címet is elnyerte, ma már ritka látvány a magyar utakon. Motorikusan megbízható volt, de a rozsda az idők során jelentősen károsította a nálunk valaha futott példányok többségét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.