A Royal Caribbean International hajója, az Icon of the Seas 20 palubán 8000 utast tud fogadni, indulásához Miami ad otthont, kihasználva a hajós világkörüli utazások egyre növekvő népszerűségét.
A hajót olyan módon építették fel, hogy cseppfolyósított földgázzal (LNG) működjön, ami tisztább égést eredményez, mint a hagyományos tengeri üzemanyag, ugyanakkor nagyobb metánkibocsátási kockázattal jár. Környezetvédő csoportok aggódnak amiatt, hogy a motorból kiszivárgó, elégetetlen metán rövid távú káros hatással lehet az éghajlatra.
"Ez egy rossz irányba tett lépés" - mondta Bryan Comer, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának (ICCT) tengeri programigazgatója.
A metán felmelegedési hatása 20 év alatt 80-szor erősebb, mint a szén-dioxidé, így a kibocsátás csökkentése kulcsfontosságú a globális felmelegedés megállítása szempontjából.
A tengerjáró hajók, mint az Icon of the Seas, alacsony nyomású, kettős üzemanyaggal működő motorokat használnak, amelyek az égés során metánt bocsátanak ki a levegőbe, ez az iparágban "metánszivárgás" néven ismert.
A Royal Caribbean szerint az új hajó 24%-kal hatékonyabb a szén-dioxid-kibocsátás tekintetében, mint amit a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) előír, de ezt a környezetvédők kutatása nem igazolta.
Jelenleg a 300 tengerjáró hajó mintegy 6%-a üzemel LNG-vel. A 2024 januárjától 2028 decemberéig rendelt 54 új hajó várhatóan a Cruise Line International Association szerint 63%-ban LNG meghajtású lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.