Toto Wolff csapata nagyon bízott abban, hogy így Hamilton és Russell képes lesz egy bokszkiállással teljesíteni a rövidült versenytávot.
Azonban a W15 autók tempója ezúttal sem volt megfelelő, és emellett még a gumikopás is problémát okozott a két brit pilótának. Hamilton volt az első, aki kifejezte aggodalmát, kezdetben csak arról érdeklődött, hol veszített annyi időt. Ahogy Hamilton helyzete egyre kilátástalanabbá vált, kérte a csapatot, hogy változtassanak taktikát.
A csapat teljesítette a hétszeres világbajnok kérését, és áttért két bokszmegállásra. Ennek eredményeként mindkét Mercedes-versenyző kemény-kemény-közepes stratégiát alkalmazott a verseny végéig. Russell kihasználta Piastri hibáját a verseny végén, és megelőzte a 7. helyen, de ez csekély vigasz volt a Mercedes számára, mivel Hamilton csak a 9. helyen végzett.
„Bár kemény abroncsokkal indultunk a második rajtra, de a verseny során egyértelművé vált, hogy a két megállásos taktika a legmegfelelőbb” - mondta egy Mercedes szóvivője a verseny után.
„A második és harmadik etapban is jó tempót tudtunk diktálni a többiekhez képest, beleértve a Ferrarikat és a McLareneket is. Tudtuk, hogy nem vagyunk a leggyorsabbak ezen a pályán. Az elveszített idő miatt már nem tudtuk elérni a hatodik helyet, így ez volt a legjobb, amit kihozhattunk a mai napból.”
Míg a Mercedes egy megállással számolt, addig Charles Leclerc nagyot alkotott az élmezőnyben. A monacói pilóta hihetetlenül hosszú ideig autózott a közepes Pirelli gumikon, és közben jó tempót is diktált. A ötszörös futamgyőztes még egyéni hibát követően is sikerült a 4. helyen végeznie, ami 4 helyezést jelentett az eredeti rajtpozíciójához képest.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.