Nézzük csak a közelmúltat: a 2016 utáni 2017-es autók rendkívül széles kialakítása óriási változást jelentett, és most, a 2022-es szabályokkal még hosszabb autók érkeztek, hogy jobban kihasználják a szívóhatást.
Sok versenyző panaszkodott, hogy az autók túl nagyok és nehézek, ami ronthatja a verseny minőségét. Newey, aki már sokféle F1 autót tervezett, tisztában van a jelenlegi autók méretének fontosságával.
Bár az aerodinamika javult, az autók mégis túl nagyok. Gyorsak és nehezek, ami kissé káros, mert az F1 autók sok mindent képviselnek, és népszerűsítik az újításokat.
Például a pillangófüles váltó, ami az F1-ben debütált, most már gyakori az utcai autókban is. Az ’80-as években, amikor először jelentek meg a turbómotorok az F1-ben, több turbós autót láthattunk az utakon is. Az F1 valóban trendeket teremt.
Mostanában az ökológiára is nagyobb figyelem irányul, és az autók károsanyag-kibocsátását szeretnénk csökkenteni, legyen szó akkumulátorokról vagy hidrogénről.
Számomra azonban sokkal fontosabb az autók energiafogyasztása. Ha egy autó sok energiát használ fel, akkor nem számít, hogy hol származik az energia, mert még mindig környezetkárosító lehet.
Szerintem az F1-nek kisebb, könnyebb és aerodinamikailag hatékonyabb autók felé kellene haladnia. Így talán kevesebb lenne a monstrumok száma az utakon, amik pusztítják az aszfaltot és kátyúkat hagynak maguk után.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.