Wil Stevens és Callum Ilott megszerezték a Jota első sikeres autóversenyét a Porsche 963 LMFh-val, ami dupla győzelmet hozott számukra. A Penske Porsche Motorsport gyári hatos nevezettje, Laurens Vanthoorral, Andre Lottererrel és Kevin Estrével, 12,363 másodperccel később ért célba mögöttük.
A két Porsche sikerében - és a Ferrari kudarcában - jelentős szerepe volt annak, hogy pont előttük tankoltak, mielőtt Earl Bamber Cadillac V-Series.R LMDh-ja a Kemmel egyenesben megtolta Sean Gelael WRT BMW M4 GT3-át, ami után mindkét autó nekicsapódott a korlátnak.
Lotterer előzte meg Callum Ilottot az ötödik és hatodik helyen, de a bokszkiállás után már fordított sorrendben tértek vissza a pályára. Kezdetben úgy tűnt, hogy a két 499P Le Mans Hypercar hozza el a Maranellóba szánt dupla győzelmet, az 51-es autót Alessandro Pier Guidi vezette az 50-es előtt, ahol Antonio Fuoco ült, miután az időmérőn túl alacsony súlyuk miatt hátrébb kellett indulniuk a rajtrácsról.
Neel Jani próbált Bamber előtt megelőzni a Proton Competition 963-asával a harmadik helyért, de hibázott és egy nagy balesetet okozott, ami után hosszú szünet következett, míg helyreállították a korlátot. A csapatok a biztonsági autó újraindítása előtt kerekeket cserélhettek, de a vezető 51-es Ferrari még a rajt előtt be kellett, hogy jöjjön a bokszba.
Mivel Ilottnak és Estrének már csak egy alkalommal kellett a verseny végéig visszatérniük a bokszba, ők irányíthatták a versenyt, de Estre nem tudott támadást intézni a Norman Nato berlini Formula E-szereplése miatt duóvá zsugorodott brit csapat ellen. Végül egy körrel korábban is ki kellett állnia Ilottnál, és a gumikkal való trükk sem működött az utolsó kiállásnál, így nem tudott visszakapaszkodni a Jota autójához.
A biztonsági autó mögötti kiállást követően az 50-es Ferrari, melyet Fuoco Nicklas Nielsennel és Miguel Molinával osztott meg, lett a harmadik, míg Pier Guidi visszaszerezte a negyedik helyet a hetes számú Toyota GR010 HYBRID LMH-t vezető Kobayashi Kamuitól. Bár a japán az utolsó kiállás után még az autók előtt volt, Fuoco és Pier Guidi végül mindketten megelőzték őt a Les Combes-ban.
Julien Andlauer remekül versenyzett a Proton Competition 963-mal, mely a verseny felét az élen töltötte, végül ötödik lett. Ő és Neel Jani közös autójával végül az Eau Rouge-ban előzték meg Kobayashi Toyotáját. A Toyota a hatodik helyen ért célba, de öt másodperces büntetést kapott, mert összeütközött az Iron Dames Lamborghini-jével a La Source-ban, így a nyolcas Toyota mögé sorolták (Brendon Hartley, Sebastien Buemi és Hirakawa).
Az LMGT3 osztályban a Manthey Racing kettős győzelmet aratott az Iron Lynx Lamborghini Huracánja előtt, ami bár vezetett az utolsó körig, még be kellett jönnie tankolni. A győzelmet Franck Perera szerezte volna meg a United Autosports Gregoire Saucy által vezetett McLarenje levadászását követően, de nem maradt elég üzemanyag a kocsiban, hogy kiállás nélkül befejezze az utolsó kört.
Az ő társa, Klaus Bachler is küszködött az energiával az utolsó körben, így végül nem tudott mit tenni csapattársa, Richard Lietz ellen, aki a Manthey EMA-val végül a Les Combes-ban megelőzte az osztrák társát 1,3 másodperccel.
Lietz, Morris Schuring és Yasser Shahin még az élen álltak a piros zászló előtt, de visszacsúsztak, mert Schuringnek ki kellett állnia az újraindításnál, hogy Lietz helyettesítse. Azonban a csapat versenyben maradt és folyamatosan közeledett a többiekhez, akik még a piros zászló előtt tankoltak, így kevés volt az energiájuk. A pontversenyt vezető Bachler, Malikhin és Joel Sturm végül a második helyen értek célba meglepetésre Perera, Matteo Cressoni és Claudio Schiavone előtt.
Az Iron Dames Sarah Bovy által vezetett Lamborghini uralta a futam első felét, de 40 másodperces előnyük semmisült meg, amikor a másik Jota Porsche, amelyet Phil Hanson vezetett, nekikoccant René Rast BMW-jével, majd az belecsapódott Ahmed el-Harti BMW-jébe, ami miatt a korlátot is meg kellett javítani.
A kizárólag női pilótákkal - Bovy, Rahel Frey és Michelle Gatting - felálló csapat így is esélyes volt a győzelemre és az újraindítás után vezetett is, de a következő és utolsó előtti kerékcserénél problémák merültek fel a jobb hátsó kerekkel, így Gatting lecsúszott Perera mögé, majd ő is ki kellett álljon egy körrel később.
Az Iron Dames végül negyedik helyen ért célba a James Cottingham és Nicolas Costa által megosztott McLaren előtt, de később meg kellett adniuk ezt a helyet, miután Gatting ütközött Bacherrel a második helyért folytatott harcban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.