Az új szerződése aláírása friss emlékével a csapatnál, Alonso száraz időjárásban csúszkált be az SQ3-ba, majd amikor az eső megérkezett, és a mezőny áttért az intermediális abroncsokra, a McLaren Lando Norrisa és a Mercedes Lewis Hamiltonja mögé illeszkedett.
Említésre méltó teljesítménynek köszönhetően Alonso éppen a világbajnok Max Verstappen elé került a Sprint rajtrácsán, míg a másik Red Bull, Sergio Perez, valamint a Ferrari párosa, Carlos Sainz és Charles Leclerc is lassabban körözött.
Arról kérdezték, hogyan alakult a szakasz az ő szemszögéből, Alonso így válaszolt: „Elég stresszes volt, hogy őszinte legyek! Tehát az SQ1-ben csak a [időjárás] radarral foglalkoztunk, és az eső veszélye az első perctől kezdve ott volt.
Nem voltunk különösebben versenyképesek szárazon, majd az SQ3 végén esett az eső, és minden kör egy kicsit más körülmények között zajlott.
A gumik minden körben egy kicsit jobbak voltak, de a pálya egyre rosszabb volt, több esővel, így nehéz volt megítélni, hogy milyen a tapadás szintje és a kockázat szintje, amit alkalmazni akartál. Végül is, rendkívül boldog vagyok.
A nap korábbi részében Alonso az egyetlen gyakorló edzésen teljesített futásokat a Pirelli kemény gumiján, nem pedig kiemelkedő köröket futva a közepes vagy puha gumikon, ahogy a versenyzők különböző programokon dolgoztak.
Ennek megfelelően a spanyol bevallotta, hogy nincs „tiszta képe” arról, hogy ő és a csapat hol állnak a 100 km-es Sprint előtt, amely a szombati Nagydíj időmérő előtt következik, majd maga a Nagydíj vasárnap.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.